Friday, November 10, 2006

Mer mirekelpiller åt folket!

Apoteket lanserar ett nytt bantingspiller idag. Som alla andra bantarpiller så ska det få dig att rasa i vikt på ett kick, vilket låter helt fantastiskt! Men så satte jag på radion, och där säger de: 1) Pillret gör att man inte blir lika hungrig (bra grej!) 2) Negativa bieffekter är bland annat depp-tendenser och yrsel.. 3) Man går upp i vikt igen så fort man slutar.

Ja, det var väl inte så oväntat. Men trots att jag vet att det enda som fungerar är att äta nyttigt, varierat och regelbundet samt träna en massa så blir jag alltid lite hoppfull när löpsedeln skriker ut med stora svarta bokstäver: superpillret som får dig att rasa i vikt!

Jag vill äta ett piller, gå ner i vikt, hålla den vikten och vara sådär snygg och smal som jag tycker att jag bör vara. Jag orkar inte äta nyttigt och jag orkar inte träna. Och apoteket känns ju pålitligt, så sluta krossa mina drömmar om att det faktiskt går att banta utan att anstränga sig.

1 comment:

ERIC SECHER said...

Hajar inte de där med orka,man orkar väl det man vill å orkar man inte så vill man inte,eller?